Smar grafitowy jest specjalistycznym produktem, który produkowany jest przy wykorzystaniu pyłu grafitowego. Ten sposób pozyskiwania produktu zapewnia optymalną odporność na wpływ niszczących działań atmosferycznych takich jak: intensywne opady, wilgotność oraz wodę.
Smar grafitowy wykorzystywany jest przede wszystkim przy śrubach, a jego działanie polega na zlikwidowaniu problemów z ich odkręceniem. Powszechnie stosowany jest także w łączeniach, które są podatne na kontakt z wodą i jednocześnie z wysoką temperaturą. Takie łączenia znajdują się między innymi w częściach zawieszenia oraz tłumikach samochodowych.
Smar litowy należy natomiast do grupy smarów plastycznych. Ich niezaprzeczalną zaletą jest bardzo różnorodny zakres zastosowania. Dzięki temu, ich wykorzystywanie uznawane jest za uniwersalne.
Smary litowe charakteryzują się długotrwałą odpornością na słoną wodę, mają działanie zapobiegające korozji, zmniejszają zużycie elementów takich jak: zamki, zawiasy, łańcuchy, koła zębate oraz części samochodowych.
Przed zastosowaniem smaru zaleca się oczyszczenie i usunięcie z powierzchni resztek tłuszczy i zużytych smarów, aby zapewnić odpowiednią aplikację produktu.
GR SLL 00 |
Opis: To półpłynny smar produkowany na bazie oleju syntetycznego i zagęszczacza żelowego, przeznaczony głównie do smarowania przekładni zamkniętych. |
Sagus 60 |
Opis: Jest to smar grafitowy o barwie ciemno- szarej. |
GR CT 0 |
Opis: To wysokiej jakości , półpłynny smar produkowany na bazie olejów mineralnych i dodatków w oparciu o mydło sodowe, przeznaczony głównie do smarowania przekładni zamkniętych. |
Grease 30 |
Opis: Jest to średnio-włóknisty, wielofunkcyjny smar litowy. Stosowany jest głównie jako smar samochodowy do smarowania piast kół, łożysk, pompy wodnej, generatora, startera silnika, przegubów, podwozia itp. Wielofunkcyjny charakter smaru umożliwia różnorakie jego zastosowanie, ułatwia magazynowanie, oraz eliminuje możliwość niewłaściwego użycia produktu. |
GR SM |
Opis: Jest to szaro-czarny smar litowy zawierający dwusiarczek molibdenu (MoS2). Zalecany jest do smarowania łożysk narażonych na działanie ekstremalnych, mechanicznych obciążeń i bardzo wysokich temperatur, z łożyskami tocznymi włącznie, których geometryczna konfiguracja stwarza duży problem zużyciowy. Obecny w smarze MoS2 spełnia role "awaryjnego" środka smarnego, działającego gdy smar wskutek ekstremalnych warunków pracy (temperatura, obciążenia) przestaje spełniać swoje zadanie. |
GR MU |
Opis: Jest to żółto-brązowy, wielofunkcyjny smar litowy, o szerokim zakresie stosowania. Produkowany jest w czterech klasach różniących się konsystencją. Zalecany jest do smarowania łożysk tocznych, ślizgowych i kulkowych, złączy, uszczelek, sprzęgieł oraz innych elementów wszystkich typów maszyn i urządzeń znajdujących się w przemyśle i rolnictwie itp. |
GR MU 00 |
Opis: Jest to jasno-brązowy, średnio włóknisty, wielofunkcyjny smar litowy, o różnorakim zastosowaniu. Może być stosowany do smarowania łożysk ślizgowych i tocznych, kretlików, przegubów, złączy a także innych części maszyn przemysłowych, budowlanych, rolniczych; może być również stosowany w różnych typach centralnego systemu smarowania samochodów ciężarowych w transporcie drogowym. |
GR MU EP |
Opis: Jest to żółto-brązowy, wysokojakościowy smar litowy zawierający dodatki EP (Extreme Pressure). Może być stosowany wszędzie tam gdzie producent urządzenia zaleca smar o właściwościach EP; a więc do smarowania wysokoobciążonych łożysk ślizgowych, kulkowych i tocznych, pracujących nawet w bardzo wysokich temperaturach. Wielofunkcyjny charakter smaru ułatwia jego stosowanie oraz magazynowanie. |
GR NF |
Opis: Wysokiej jakości, nietopliwy smar, zawierający specjalny żelowy zagęszczacz, który daje jasno-brązowy produkt, o gładkiej fakturze. Przeznaczony jest do smarowania łożysk ślizgowych jak również łożysk kulkowych i tocznych pracujących w szczególnie wysokich temperaturach. Dzięki bezwłóknistej strukturze doskonale nadaje się do smarowania szybkobieżnych łożysk tocznych. |
GR 33/FD |
Opis: Wysokiej jakości smar, produkowany na bazie specjalnego żelowego zagęszczacza, który daje produkt o gładkiej jednorodnej fakturze. Jest przeznaczony głownie do smarowania łożysk piast kół z hamulcami tarczowymi narażonych na wysokie temperatury. |
GR 16 |
Opis: Włóknisty smar wapniowy o zielonym kolorze, do smarowania podwozi i nadwozi samochodów i maszyn roboczych, całkowicie odporny na działanie wody i wibracji. |
Autol Top 2000 |
Opis: Półprzezroczysty smar o jasno-zielonym kolorze, posiadający dodatki EP. Produkowany w oparciu o olej syntetyczny i specjalną kombinację mydła wapniowego i polimerów. Jest całkowicie odporny na działanie wody. |
Formula Chain Lube |
Opis: Preparat w aerozolu do smarowania wszelkiego typu łańcuchów również tzw. łańcuchów z O-ringami. Jest odporny na wysokie ciśnienia i temperatury, posiada doskonałą przyczepność, która zabezpiecza przed skapywaniem i odrzucaniem. W kontakcie bezpośrednim wypiera wodę. Chroni przed nadmiernym "wyciąganiem się" łańcuchów , nie przyswaja zanieczyszczeń typu kurz i pył oraz innych spotykanych na drogach. Jest obojętny wobec elastomerów stosowanych w łańcuchach z O-ringami, chroni je przed pęcznieniem i kruszeniem się. Produkt ten nadaje się również do konserwacji i ochrony cięgieł, przegubów i innych rodzajów łańcuchów. AGIP Formula Chain Lube to produkt w aerozolu nieszkodliwy dla środowiska. |
Wazelina AGIP 1718 |
Opis: Najwyższej czystości wazelina techniczna, przeznaczona do lekkiego smarowania powierzchni, impregnacji papieru, produkcji tuszu drukarskiego oraz mieszanek i plastyfikatorów przy produkcji gumy i tworzyw sztucznych. |